De nieuwe marketing

Sinds het begin van de 20e eeuw speelt marketing een steeds grotere rol van betekenis. Het kapitalisme en de opkomst van de industrialisatie hebben ervoor gezorgd het aantal bedrijven gestaag is gegroeid en hierbij is marketing een ontzettend belangrijk onderdeel geworden van een wereldwijde industrie. Bedrijven proberen klanten te verkrijgen door middel van gladde marketing campagnes en proberen zo te zorgen dat consumenten hun producten en diensten afnemen en niet die van de concurrent. Toen de marketing industrie op begon te komen, werd dit vooral gedaan met posters en advertenties in bijvoorbeeld kranten omdat de media zoals televisie, radio en zeker internet toen nog niet zo’n grote rol speelden als dat ze nu doen. naarmate deze media wel groter werden, werden de marketing campagnes dat natuurlijk ook en konden marketingactiviteiten natuurlijk ook globaal plaats gaan vinden. Tegenwoordig zijn  er dan ook veel marketing campagnes die wereldwijd worden ingezet, bijvoorbeeld Nike, McDonalds en het Nederlandse Heineken.

Meest recent zijn de ontwikkelingen op het online gebied. Offline is marketing natuurlijk ook nog steeds erg belangrijk, maar steeds meer mensen kiezen ervoor om online te kopen en vooral ook informatie wordt voornamelijk online ingewonnen. Deze ontwikkeling heeft gemaakt dat bedrijven zich dan ook steeds meer richten op het optimaliseren van hun online vindbaarheid.

Om die online vindbaarheid te vergroten, wordt er veel gebruik gemaakt van zoekmachine optimalisatie. Veel bedrijven maken ook online reclame, bijvoorbeeld op Youtube of in het betaalde gedeelte van Google. online marketing is dan ook bedoeld om de positie van je website in Google te verhogen. Hoe hoger in Google, hoe meer mensen jou zien en ze zien je bovendien ook sneller. Op de eerste pagina komen is daarbij eigenlijk vaak het meest wenselijk, omdat veel mensen ook niet verder kijken dan enkel de eerste pagina van de google zoekresultaten. 

http://www.economy.nl

Comments have been closed/disabled for this content.